JAK SPRAWDZIĆ I PRZESŁAĆ PLIK?

Nie wiesz jak sprawdzić plik pod kątem druku? Nie martw się tym, nasz system zrobi to za Ciebie i do tego zupełnie za darmo.

Oferowane produkty

Czy mogę zamówić produkt nie będący z ofercie?

Tak, należy w tym celu wybrać opcję "NIE ZNALAZŁEŚ PRODUKTU?" na stronie głównej portalu.

Czy wykonywane są wydruki próbne?

Proof to opcja dodatkowo płatna, którą można zamówić tak samo jak każdy inny produkt standardowy.

Skąd mam pewność, że wybiore odpowiednie podłoże?

Do każdego z produktów są dobrane tylko takie podłoża jakie są dla danego typu produktu optymalne. Nie ma więc możliwości wybrania zbyt cienkiego papier do wizytówek itd.

Czy mogę wybrać inną formę uszlachetnienia niż folia i lakier?

Jedną z innych form zabezpieczenia druków jest całościowe pokrycie go lakierem UV jednak trzeba być świadomym ograniczeń z tego wynikających.

Proces złożenia zamówienia

Od jakiego momentu jest liczony czas realizacji?

Czas realizacji w trybie ekonomicznym jest liczony od kolejnego dnia roboczego po dokonaniu płatności. W trybie ekspresowym istotna jest godzina podana podczas wybierania wariantu nakładowego, ponieważ to ona determinuje kiedy zlecenie trafi do produkcji.

Jakie są etapy realizacji zamówienia?

Pierwszym etapem jest wybranie parametrów, wybierasz wtedy wszystkie szczegóły twojego zamówienia. Następnie następuje płatność (ale nie w przypadku zamówienia za pobraniem), przesłanie i akceptacja plików. Gdy wszystkie wcześniejsze kryteria zostają spełnione Twoje zamówienie trafia do realizacji, a później do dostarczenia.

Czy istnieje możliwość skrócenia czasu realizacji?

Dla części nakładów są podane dwa terminy, jeżeli pierwszy standardowy jest zbyt długi możesz wybrać termin ekspresowy. Często zdarza się, że Twoje zamówienie wysyłamy szybciej niż jest to podane jednak nie możemy tego zagwarantować.

Czy mogę anulować moje zamówienie i czy wiąże się to z dodatkowymi opłatami?

Zamówienie można anulować tylko do momentu akcpetacji plików, nie ma możliwości rezygnacji z zamówienia na późniejszych etapach. Jeżeli zapłaciłeś za swoje zamówienie, a teraz chcesz go anulować napisz do nas na adres mailowy: kontakt@fatprint.pl. W ciągu 14 dni otrzymasz zwrot wpłaconych środków ale pomniejszony o 35zł kosztów administracyjnych.

W jaki sposób mogę sprawdzić stan zamówienia?

Status swojego zamówienia sprawdzisz na stronie "Zamówienia bieżące i archiwum" w zakładce "Moje konto". Będziesz tam mógł sprawdzić stan swojego zamówienia, zapłacić za niego lub go anulować.

Ile mam czasu na opłacenie zamówienia?

Zamówienie anuluje się po 30 dniach od rozpoczęcia zamówienia. Tyle dni masz na dokonanie płatności.

Czy mogę zamówić produkt na odroczony termin płatności?

Tak, ale tylko w sytuacji stałej współpracy. Możliwe jest to po kontakcie z nami.

Sposoby płatności

Dlaczego muszę zapłacić przed zamówieniem?

Płatność przed realizacją jest konieczna dla nowych klientów. Zapewnia nam ona płynność działania, krótkie terminy realizacji i niskie ceny. Dla stałych klientów osiągających wysokie obroty mamy możliwość odroczenia płatności.

W jaki sposób otrzymam fakturę?

Po złożeniu zamówienia generuje się faktura proforma. Możesz pobrać ją w dowolnym czasie. Końcowa faktura VAT będzie gotowa do pobrania w momencie nastąpienia wysyłki.

Czy mogę zapłacić za więcej zamówień jednocześnie?

Nie, każde zamówienie musi być opłacone indywidualnie.

Do jakiej kwoty mogę zamawiać druki za pobraniem?

Nie ma limitu wartości zamówienia dla zamówienia za pobraniem.

Czy zamówienie za pobraniem wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Tak, do zamówienia doliczane jest 15 zł kosztów pobrania.

Czy mogę zmienić formę płatności?

Można to zrobić ale tylko do momentu zatwierdzenie i opłacenia zamówienia. Po tym etapie opcja stanie się nieaktywna.

Pliki i projekty

Dlaczego nie mogę przesłać plików w kolorystyce RGB?

Kolory RGB są stosowane w technologii komputerowej do reprodukcji kolorów na ekranach cyfrowych. Przy druku na papierze, folii lub plastiku sprawa wyglada całkiem inaczej. Stosuje się 4 kolory podstawowe, których wymieszanie w odpowiednich proporcjach pozwala na uzyskanie dowolnej barwy.

Skąd biorą się rówżnice w tym co widać na monitorze, a tym co jest na wydruku?

Monitor komputerowy jest w stanie odzwierciedlić poprawnie kolory RGB ponieważ w takiej technologii są na nim wyświetlane wszystkie kolory. Wydruki uzyskuje się z przestrzeni CMYK, która barwę uzyskuje w całkiem inny sposób - nie przez świecące piksele tylko 4 podstawowe kolory nałożone na biały papier lub podłoże. Aby mieć pewność, że kolory będą zbliżone należy używać tylko skalibrowanych monitorów, a przy akceptacji plików brać pod uwagę proofy cyfrowe.

Czy można drukować w kolorach PANTONE?

Tak, są to jednak kolory dodatkowe i należy się liczyć z dodatkowymi kosztami wykonania takiego zlecenia. Aby poznać dokładne ceny skontaktuj się z nami.

Jak poprawnie przygotować plik do druku?

Instrukcje przygotowania pliku znajdziesz w oknie wariantów po wybraniu konkretnego produktu. Znajdują się tam informacje na temat formatu, marginesu i odstępów. Plik zostanie automatycznie sprawdzony przez nasz system i w sytuacji pojawienia się błędów otrzymasz raport z weryfikacji. Nie jesteś pewny czy Twój plik będzie spełniał wszystkie wytyczne? Wybierz opcję ręcznej weryfikacji pliku przez konsultanta. Wtedy będziesz miał pewność, że przesłany plik spełnia wszystkie wytyczne.

Jakie parametry musi spełniać plik?

Plik musi być przygotowany w kolorach CMYK, mieć wymiar dokładnie jak w zamówieniu oraz posiadać co najmniej 3mm spadów. Minimalna rodzielczość to 300DPI dla wszystkich druków i 100DPI dla banerów i billboardów.

W jakich formatach można przesłać plik?

Pliki można przesyłać w plikach PSD, PDF, TIF i JPG ale co istotne zapisane w kolorach CMYK.

Nie jestem sobie w stanie poradzić z plikiem i projektem.

Napisz do nas maila lub zadzwoń, nasi konsultanci posiadając specjalistyczną wiedzę i chętnie pomogą Ci przejść przez ten proces.

Sposoby dostawy

Czy mogę odebrać zamówienie osobiście?

Tak, jest to możliwe w naszym punkcie. Po więcej szczegółów zadzwoń do nas lub napisz maila na kontakt@fatprint.pl.

Czy mogę w jednej przesyłce zamówić więcej produktów?

Niestety nie, każdy produkt ma darmową przesyłkę co powoduje, że jako klient nie możesz łączyć zamówień w jedną dostawę.

Jaki jest czas realizacji zleceń?

Czas realizacji zleceń jest podany w zakładce Terminy i płatności. Jeżeli termin się wydłuża skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.

Co zrobić jeżeli termin się przedłuża?

Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie.

Moje konto

Dlaczego moje konto nie jest aktywne od razu?

Niestety każde konto musi zostać potwierdzone kliknięciem w link przesłany na adres mailowy. Pozwala nam to zachować porządek i potwierdzić, że nie pomyliłeś się przy wpisywaniu adresu mailowego co mogło by mieć złe skutki gdyby na takim koncie dokonano zamówienia.

Nie dostałem maila potwierdzającego założenie konta.

Sprawdź folder SPAM na Twojej skrzynce pocztowej, wiadomość pocztowa na pewno się tam znajduje. Gdyby faktycznie jej tam nie było napisz do nas na kontakt@fatprint.pl, a my pomożemy w aktywacji.

Przy pracownicy fatprint.pl znają moje hasło?

Nie, hasło jest przechowywane z formie zaszyfrowanej, nawet administratorzy serwisu nie mają do niego dostępu. Można go jedynie zmienić.

Czy posiadanie konta jest konieczne do złożenia zamówienia?

Tak, jest konieczne również podanie najważniejszych danych, aby późniejszy kontakt był szybki i bezproblemowy.

Czy fatprint.pl odpowiednio zabezpiecza moje dane?

Tak, cała komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a naszym systemem jest zaszyfrowana protokołem SSL. Nie musisz się obawiać o wyciek danych.

Czy moje historyczne zlecenia są gdzieś przechowywane?

Historia zamówień jest przechowywana bezterminowo natomiast pliki przesłane do zamówienia przez 3 miesiące od ich ostatniego użycia. Jeżeli chcesz do nich wrócić znajdziesz je w zakładce MOJE KONTO > ZAMÓWIENIA BIERZĄCE I ARCHIWUM.

Czy fatprint.pl odbsługuje również klientów z poza Polski?

Fatprint.pl oferuje bezpłatną wysyłkę tylko dla klientów na terenie Polski. Jeżeli chcesz zamówić przesyłkę za granicę napisz od nas na kontakt@fatprint.pl aby ustalić dodatkowy koszt wysyłki za granicę.

W jaki sposób mogę się skonktować z pracownikami fatprint.pl?

Możesz to zrobić poprzez telefon, mailowo, na adres kontakt@fatprint.pl, na czacie lub przez Facebook.

Używana technologia

Jakie technologie stosujemy w naszej firmie?

Do produkcji wykorzystujemy technologie offsetową i cyfrową. W druku offsetowym stosujemy nowoczesne i bardzo wydajne arkuszowe maszyny offsetowe Heidelberg: XL 162-4+LX2 oraz Heidelberg XL 162 -5+ LX2, obie umożliwiają druk w formacie 1190 x 1620 mm. Dodatkowo drukujemy na dwóch pełnoformatowych maszynach SM-102 oraz CX 102- 4+LX. W dziale druku cyfrowego pracujemy na zapewniających rewelacyjną jakość ploterach Agfa, Mutoh i Roland, dzięki którym jesteśmy w stanie wydrukować banery lub siatki oraz na szkle, plexi i płytach PVC. Do produkcji wydruków wykorzystujemy łącznie 12 ploterów Agfa Jeti 3023. Oba działy wspomaga doskonale wyposażona introligatornia, który odpowiednio wykonczy i zapakuje Twoje zamówienie.

W jakim systemie organizacji pracujemy?

Aby zapewnić niskie ceny i szybki termin realizacji pracujemy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pozwala nam to na ciągłą kontrolę jakości i płynność pracy. Nasi konsultanci pracują natomiast tylko w dni robocze od godziny 7:00 do 17:00. Zlecenia przyjęte po tych godzinach lub w weekendy i święta są traktowane jak zamówione w następnym dniu roboczym.

Lakierowanie dyspersją, lakierem offsetowym i UV. Co to jest?

Lakierem dyspersyjnym pokrywana jest większość naszych produktów w standardzie. Jego celem jest uszlachetnienie i zabezpieczenie druku. Lakier offsetowy przypomina bezbarwną farbę. Natomiast lakier UV może zostać położony na druku całościowo lub wybiórczo nadając gotowemu produktowi elegancji i niepowtarzalności.

Czy produkty przechodzą wewnętrzną kontrolę jakości?

Nasz wykwalifikowany zespół dba o każdy etap produkcji dając pewność, że Twoje zamówienia jest w najlepszych rękach. Kontrolujemy parametry na każdym etapie zlecenia, zarówno podczas wykonywania odbitek próbnych kończąc na foliowaniu i lakierowaniu. Kontrolowane są również gotowe paczki przez co mamy pewność, że Twoja przesyłka na pewno trafi do Twoich rąk.

Gramatura i rodzaje papieru

Gramatura papieru odpowiada bezpośrednio za jego grubość i sztywność. Jest ona wyrażona w masie na powierzchnie metra kwadratowego. Dobór gramatury jest niezwykle istotny dla gotowego produktu. Papier o gramaturach od 90 do 150 g/m2 idealnie nadaje się do druku ulotek i broszur informacyjnych, a papier grubszy o gramaturze 300-350 g/m2 sprawdza się w dla wizytówek, teczek i okładek. Do wyboru jest papier offsetowy (taki jak powszechnie stosowany papier w drukarkach biurowych), papier powlekany jak kreda matowa i błyszcząca.

Druk 4/0 i 4/4. Co to oznacza?

Wartości 4/0 i 4/4 określają ilość kolów po każdej ze stron projektu. Np. jeżeli Twoja wizytówka jest kolorwa z jednej strony to będzie miała oznaczenie 4/0, jeżeli będzie z dwóch stron kolorowa będzie miała oznaczenie 4/4, a jeżeli będzie z obu stron z jednego koloru czarnego oznacza się ją poprzez 1/1 czyli obie strony z jednego koloru czarnego.

Reklamacje

Moje zlecenie dotarło do mnie uszkodzone.

Zamówienie powinno zostać sprawdzone przy obecności kuriera, jeżeli jest ono fizycznie uszkodzone należy spisać protokół szkody. Twoje zamówienia są pakowane w wytrzymałe kartony z tekstury falistej co daje pewność zachowania nienagannego stanu przez cały proces logistyczny.

Mój druk nie wyszedł zadowalająco. Co mam zrobić?

Udaj się na podstronę odpowiedzialną za zgłoszenie reklamacji, opisz swój problem i najlepiej załącz fotografię problemu. Odpowiedmy na reklamację najszybciej jak to możliwe. Jeżeli ją uwględnymi konieczne będzie dokonanie zwrotu nakładu.

Jak długo mogę zgłosić reklamacje?

Termin zgłoszenia reklamacji upływa po 14 dniach od momentu otrzymania przesyłki, tylko w tym czasie masz czas na zgłoszenie problemów. Większość reklamacji jest rozpatrywanych w jeden dzień roboczy.

logo